MB Rahastot vahvistamaan Pyroll Pakkausten kasvua

Johtava kotimainen vastuullisten pakkausratkaisujen toimittaja Pyroll Pakkaukset vahvistaa kasvuaan, kun MB Rahastot yhdessä toimivan johdon kanssa sijoittaa 5.5.2021 allekirjoitetun yritysjärjestelyn myötä yhtiöön.

Pyroll Pakkaukset on johtava kotimainen vastuullisten pakkausratkaisujen toimittaja elintarviteollisuudelle ja kaupalle. Pyroll valmistaa korkealaatuisia kartonki-, paperi-, muovi- ja alumiinipakkauksia yhteensä yhdeksässä tuotantolaitoksessaan Suomessa. Vuonna 1973 perustetun yhtiön menestyksen taustalla on sitoutuminen pitkäjänteiseen asiakasyhteistyöhön; vahvan paikallisuuden mahdollistama ensiluokkainen toimitusvarmuus ja toimitusketjun joustavuus, ensiluokkainen tuoteturvallisuus sekä ennen kaikkea osaava henkilöstö. Lähes 300 pakkausalan ammattilaista työllistävä Pyroll Pakkaukset teki 60 m€ liikevaihdon vuonna 2020.

”Pyroll Pakkaukset on pitkäjänteisellä asiakasyhteistyöllä onnistunut rakentamaan vahvan aseman kotimaisen elintarviketeollisuuden ja kaupan luotettavana kumppanina. Lisäksi liiketoimintakokonaisuuteen kuuluva Package Media Oy on rakentanut vahvan edelläkävijän aseman pakkauksiin liittyvien digitaalisien palvelukonseptien toteuttajana. Pyroll Pakkausten vahva paikallisuus, monimateriaaliosaaminen sekä systemaattinen panostaminen vastuullisiin pakkausratkaisuihin luovat erinomaiset edellytykset yhtiön kehittämiselle. Pyroll Pakkausten asiakasorientoitunut johto yhdessä yhtiön ammattitaitoisen organisaation kanssa on tehnyt menestyksekästä työtä yhtiön kehittämisessä. Olemme erittäin innostuneita päästessämme yhdessä heidän kanssaan vauhdittamaan yhtiön kasvua kotimaassa ja tukemaan liiketoiminnan kansainvälistämistä”, toteaa partneri Vesa Keränen MB Rahastoista.

”Haluamme olla elintarviketeollisuuden ja kaupan kumppanina luotettava, vastuullinen ja innovatiivinen pakkausratkaisujen toimittaja. Nyt MB Rahastojen kanssa solmittu omistusjärjestely antaa meille entistä paremmat mahdollisuudet kasvustrategiamme toteuttamiseen. Kokeneena ja ennen kaikkea kotimaisena pääomasijoittajana MB Rahastot tuo vahvan panoksensa ja osaamisensa toimintamme edelleen kehittämiseen”, toteaa Pyroll Pakkausten toimitusjohtaja Mika Lankila.

”Olen tehnyt pitkän päivätyön pakkausalalla ja on tullut aika siirtyä uuteen vaiheeseen. Halusin löytää liiketoiminnalle uuden kotimaisen omistajan, joka pystyy antamaan leveämmät hartiat tukemaan kehitystä tulevaisuudessa. Olen erittäin tyytyväinen, että löysimme ratkaisun, jossa kotimaiset asiakkaamme ja henkilöstö ovat etusijalla ja Pyroll pysyy jatkossakin kotimaisissa käsissä”, toteaa yhtiön perustaja ja Pyroll Groupin hallituksen puheenjohtaja Reino Uusitalo.

Kaupan voimaantulon ennakoidaan tapahtuvan kesän 2021 aikana Kilpailu- ja kuluttajaviraston hyväksynnän jälkeen.

Vesa Keränen
Partneri, MB Rahastot
050 590 9428 tai vesa.keranen@mb.fi

Mika Lankila