Pinja ostaa ohjelmistoyhtiö PiiMegan

Teknologiayhtiö Pinja ostaa ohjelmistoyhtiö PiiMega Oy:n, joka on erikoistunut metsäteollisuuden toimitusketjun, verkkokaupan ja toiminnanohjauksen digitalisaatioon.

”PiiMegan avulla voimme palvella asiakkaitamme paremmin siellä, missä teollisuuden uudistumisella ja digitalisaatiolla on juuri nyt vahva kysyntä; luonnonvarojen tehokkaammassa ja vastuullisemmassa hyödyntämisessä, kiertotalouden ratkaisuissa sekä hiilineutraalin digitaalisen yhteiskunnan rakentamisessa. PiiMegan toiminnanohjaukseen kytketyt verkkokaupparatkaisut ovat myös tärkeä osa teollisuuden toimintatapojen uudistamista”, kertoo Pinjan toimitusjohtaja Veli-Matti Nurminen tehdystä yrityskaupasta.

Pinja vahvistaa PiiMegan toimituskykyä ja tuotekehitystä

PiiMega on erikoistunut metsäteollisuuden toimitus- ja tuotantoketjun ohjelmistoihin, verkkokaupparatkaisuihin ja toiminnanohjausjärjestelmiin. Oululaisella PiiMegalla on töissä yli 100 asiantuntijaa ja asiakkaita kotimaassa ja Euroopassa.

”Siirtyminen osaksi Pinjaa kehittää meidän nykyistä toimintaamme ja avaa myös kokonaan uusia mahdollisuuksia. Voimme palvella asiakkaita entistä laajemmalla palveluvalikoimalla, saamme uutta voimaa ohjelmistopalveluiden tuotekehitykseen ja aiempaa paremman mahdollisuuden liiketoiminnan kansainvälistymiseen. Sovimme hyvin yhteen, sillä yhtiöiden asiakaskunta ja arvontuotto ovat samankaltaisia. Osaamisemme täydentävät hyvin toisiaan esimerkiksi SaaS -ohjelmistopalveluiden ja tiedolla johtamisen palveluiden tuottamisessa”,  kuvailee PiiMega Oy:n toimitusjohtaja Vesa-Pekka Palokangas.

Pinja – kasvua ja kansainvälistymistä teollisuuden uudistamisesta ja digitalisaatiosta

Pinja on kasvanut voimakkaasti viimeisten vuosien aikana. Nyt toteutunut yrityskauppa on Pinjalle kahdeksas kolmen viimeisen vuoden aikana. Pinjalla on yrityskaupan jälkeen töissä noin 550 asiantuntijaa. Yhtiön ennustettu pro forma -liikevaihto vuodelle 2020 on noin 50 miljoonaa euroa. Pinjasta on kasvanut merkittävä toimija teollisuuden uudistajana ja digitaalisen yhteiskunnan rakentajana. Pinja on markkina-alueensa johtava SaaS-ohjelmistoratkaisujen tuottaja muun muassa metsäteollisuudessa ja valmistavassa teollisuudessa. Yhtiön kansainvälisen liiketoiminnan osuus on kasvanut, ja yhtiöllä on vahva jatkuvien palvelujen asiakaskanta.

Lisätietoja yrityskaupasta antavat:

Veli-Matti Nurminen
CEO Pinja Group Oy
veli-matti.nurminen@Pinja.com

Vesa-Pekka Palokangas
Toimitusjohtaja, PiiMega Oy
Vesa-Pekka.Palokangas@piimega.fi

Pinja lyhyesti

Pinja on kumppanisi digitalisaatioon ja teollisuuden uudistamiseen. Olemme kumppani toimintaa tehostavien ratkaisuiden ja uusien digitaalisten liiketoimintamallien hyödyntämiseen koko niiden elinkaarella konsultoinnista ylläpitoon. Asiakkaamme ovat teollisuuden sekä digitaalisen yhteiskunnan toimijoita, jotka haluavat hyödyntää teknologiaa ja uusia liiketoimintamalleja kilpailijoitaan nopeammin ja tehokkaammin. Olemme vastuullinen toimija. Tehostamalla asiakkaidemme toimintaa autamme heitä kestävämpään liiketoimintaan maailmassa, joka tarvitsee vastuullisia ratkaisuja nyt enemmän kuin koskaan. Pinja työllistää noin 550 henkilöä, jotka palvelevat johtavia suomalaisia teollisuus- ja yritysasiakkaita sekä kansainvälisiä organisaatioita yli 30 maassa. Kasvamme voimakkaasti ja liikevaihtomme vuonna 2020 on noin 50 miljoonaa euroa.